به گزارش هابصنعت؛ محسن پاکنژاد، وزیر نفت پس از جلسه هیئت دولت اظهار کرد: براساس ظرفیتهای قانونی و مصوبه هیئت وزیران بنا بر این شده که بخش خصوصی نسبت به واردات بنزین سوپر که از آن در مصوبه بهعنوان بنزین ویژه یاد شده اقدام کند تا متناسب با هزینه تمامشده و در قالب یک خدمت جدید آن را به هموطنانی که مایل به استفاده از این نوع بنزین هستند قرار بدهد. یعنی اساساً دولت دخیل نیست.
وی افزود: این اقدام هیچ تاثیری در سهمیههایی که پیش از این استفاده میشده یعنی ۶۰ لیتر هزار و ۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سه هزار تومانی یا کارت سوخت جایگاهها ندارد و هموطنان عزیز میتوانند کماکان از این سهمیهها استفاده کنند.
پاکنژاد ادامه داد: مقدمات این کار فراهم شده و درخواستها در درگاه مجوزهای وزارت اقتصاد بارگذاری شده و فرایندهای ثبت سفارش دارد طی میشود.
نفتی که نتوانیم بفروشیم روی آب نداریم
وزیر نفت با بیان اینکه نفتی که نتوانیم بفروشیم روی آب نداریم افزود: تمام آنچه که روی آب هست متناسب با شرایط بازار برنامهریزی شده است. اعداد و ارقام آن چیزی نیست که مطرح میشود.
وی با بیان اینکه روز شنبه یکی از پروژههای بسیار مهم و تأثیرگذار در حوزه جمعآوری گازهای همراه با حضور آقای رئیسجمهور افتتاح شد ادامه داد: سرمایهگذاری این پروژه بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار بوده که به جمعآوری ۲۴۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه حوزه جنوب استان ایلام کمک میکند.
پاکنژاد افزود: بهکارگیری کامل این پروژه درآمدی حدود ۷۰۰ میلیون دلار سالانه برای کشور از محل جمعآوری گازهایی که پیش از این سوزانده میشدند، میتواند ایجاد کند.
انتهای پیام/