۱۴:۲۷

۱۴۰۴/۰۵/۲۸

نیروگاه‌های کارون ۳ و ۴ به‌دلیل خشکسالی از مدار خارج شد

نیروگاه‌های کارون ۳ و ۴ به‌دلیل خشکسالی از مدار خارج شد
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور اعلام کرد: با کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل خشکسالی، ظرفیت نیروگاه‌های کارون ۳ و ۴ از مدار تولید خارج شد.
کد خبر : ۲۰۶۷

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری توانیر؛ مازیار جمشیدی، مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور با اشاره به وضعیت مصرف برق کشور گفت: با ورود سامانه جدید گرمایی، مصرف برق در روز‌های پایانی مرداد و اوایل شهریور افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی افزود: متأسفانه خشکسالی، ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی را به‌شدت کاهش داده و بخش مهمی از تولید آنها از مدار خارج شده است. به‌ویژه نیروگاه‌های کارون ۳ و ۴ که به‌دلیل کاهش ذخایر آبی عملاً امکان تولید برق ندارند.

جمشیدی تصریح کرد: استمرار پایداری شبکه در چنین شرایطی تنها با همکاری هموطنان امکان‌پذیر است. از این رو از مشترکان، به‌ویژه مصرف‌کنندگان بزرگ درخواست می‌شود تا پایان شهریور با مدیریت مصرف و پرهیز از به‌کارگیری وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، صنعت برق را یاری کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha