به گزارش هابصنعت؛ امیر دودابینژاد، معاون برنامهریزی و نوآوری ساتبا گفت: شورای اقتصاد در مرداد امسال(مصوبه ۵-۵-۱۴۰۴) مجوز سرمایهگذاری صندوق توسعه ملی در احداث هفت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را صادر کرد.
وی با بیان اینکه برای این پروژهها حدود ۲.۳ میلیارد دلار سرمایهگذاری پیشبینی شده است افزود: بخش خصوصی ۲۰ درصد آورده خود را تأمین میکند و صندوق توسعه ملی ۸۰ درصد سرمایهگذاری را بر عهده میگیرد. به این ترتیب، نیروگاهها پس از احداث به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
انتهای پیام/