به گزارش هابصنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، عیسی بزرگزاده، سخنگوی صنعت آب کشور اظهار کرد: در اقتصاد ملی و نیز ارزیابی مالی طرحها قیمت تمام شده آب بسیار بیشتر از اعداد فوق است اما به دلیل پرهیز از فشار اقتصادی، اعدادی در حدود یکدهم مقادیر واقعی اعمال شده است.
سخنگوی صنعت آب بخشی از این افزایش را ناشی از تغییر آبونمان و هزینه انشعاب فاضلاب دانست و در توضیح احساس افزایش زیاد آببها برای برخی از مشترکان خاطرنشان کرد: در دوره دفاع ۱۲ روزه از مراجعه حضوری به مشترکان خوداری شده بود و در نتیجه، طول دوره قرائت از مدت زمان متعارف بسیار بیشتر شده است؛ بنابراین برای این دسته از مشترکان قبض آب برای حدود ۲ دوره محاسبه شده و بالا به نظر میرسد.
گفتنی است، ۲۲ تیر ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از صدور قبضهای علیالحساب میلیونی از سوی شرکت آب و فاضلاب تهران، این اقدام را در شرایط دشوار فعلی «بدسلیقگی و ناشیگری» توصیف کرد و خواستار ورود جدی وزیر نیرو و نمایندگان مجلس برای بررسی این موضوع شد.
انتهای پیام/