به گزارش هابصنعت؛ براساس اعلام وزیر نیرو، امروز سهشنبه ۲۱ مرداد، همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، با ارتباط برخط رئیسجمهور و مدیران ارشد وزارت نیرو با محل پروژهها، آیین افتتاح و آغاز احداث ۳۹۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی انجام شد.
براساس اعلام وزیر نیرو، این پروژهها شامل ۱۲ ساختگاه در چهار استان کشور(مرکزی، بوشهر، خراسان رضوی و تهران) با ظرفیت مجموع ۳۹۵ مگاوات و سرمایهگذاری ۱۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی بخش دولتی و خصوصی است.
در این طرح، ۹ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در استانهای مرکزی، بوشهر و خراسان رضوی به بهرهبرداری رسید و عملیات اجرایی سه نیروگاه دیگر با ظرفیت ۲۹۵ مگاوات در بوشهر و تهران آغاز شد.
وزیر نیرو در این برنامه تأکید کرد: برنامهریزی شده است تا طی یک سال آینده، پنج هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود و علاوه بر آن، ساخت ۲ هزار مگاوات نیروگاه بزرگمقیاس و شناور نیز در دستور کار قرار دارد.
مستند به گزارش فوق، این حرکت، نهتنها گامی روبهجلو در تولید انرژی پاک است، بلکه به توسعه پایدار، کاهش آلایندهها و ایجاد اشتغال در کشور نیز کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/