۱۲:۴۳

۱۴۰۴/۰۵/۲۱

وزیر نیرو از آغاز احداث بیش از ۳۰۰ مگاوت نیروگاه جدید تجدیدپذیر خبر داد

وزیر نیرو از آغاز احداث بیش از ۳۰۰ مگاوت نیروگاه جدید تجدیدپذیر خبر داد
وزیر نیرو از آغاز احداث و بهره‌برداری مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ نیروگاه‌های خورشیدی در کشور خبر داد که گامی مهم در مسیر گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۹۷۵

به گزارش هاب‌صنعت؛ براساس اعلام وزیر نیرو، امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد، همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، با ارتباط برخط رئیس‌جمهور و مدیران ارشد وزارت نیرو با محل پروژه‌ها، آیین افتتاح و آغاز احداث ۳۹۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی انجام شد.

براساس اعلام وزیر نیرو، این پروژه‌ها شامل ۱۲ ساختگاه در چهار استان کشور(مرکزی، بوشهر، خراسان رضوی و تهران) با ظرفیت مجموع ۳۹۵ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی بخش دولتی و خصوصی است.

در این طرح، ۹ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در استان‌های مرکزی، بوشهر و خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه نیروگاه دیگر با ظرفیت ۲۹۵ مگاوات در بوشهر و تهران آغاز شد.

وزیر نیرو در این برنامه تأکید کرد: برنامه‌ریزی شده است تا طی یک سال آینده، پنج هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود و علاوه بر آن، ساخت ۲ هزار مگاوات نیروگاه بزرگ‌مقیاس و شناور نیز در دستور کار قرار دارد.

مستند به گزارش فوق، این حرکت، نه‌تنها گامی روبه‌جلو در تولید انرژی پاک است، بلکه به توسعه پایدار، کاهش آلاینده‌ها و ایجاد اشتغال در کشور نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha