به گزارش هابصنعت؛ آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت و معدن گفت: قطعیهای برنامهریزیشده برق در شهرکهای صنعتی، با ۲ روز تعطیلی اجباری و خاموشی از ۵ عصر تا ۱۲ شب، عملا معادل حذف یک شیفت کاری روزانه است.
وی با بیان اینکه این شرایط در کمترین حالت باعث افت ۳۳ درصدی ظرفیت تولید کارخانههای سهشیفته میشود افزود: در کارخانههای تکشیفته، تعطیلی ۲ روز در هفته یعنی حذف یکسوم فرصت تولید و برای واحدهای ۲ شیفته، حذف کامل شیفت عصر و کم شدن ۲ روز کاری از شیفت روز که افت تولید را به حدود ۶۶ درصد میرساند.
خالقی با بیان اینکا جایگزین کردن این روزها با کار در جمعه هم چندان مقرونبهصرفه نیست، زیرا طبق قانون، جمعهکاری دستمزد ۲ برابر دارد ادامه داد: بنابراین، این سیاستها عملا بخش بزرگی از توان تولید کشور را از مدار خارج میکند.
انتهای پیام/