به گزارش هابصنعت؛ تا همین ۳۰ سال پیش، ایران سالانه ۱۴۷ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر داشت. امروز این عدد به ۱۱۵ میلیارد رسیده؛ یعنی تقریباً به اندازه کل کاهش ذخایر سدهای بزرگ کشور!

ایران ۸۰ درصد این منابع را مصرف میکند؛ درحالیکه حد مجاز جهانی فقط ۴۰ درصد است.
دستکم ۲۵ کشور در سطح جهان بالای ۸۰ درصد منابعشان را برداشت میکنند و در لیست کشورهای با بحران آبی هستند. کشورهای دیگر شامل: عربستان، اردن، لیبی، بلژیک(در فصلهای خشک) هستند.

انتهای پیام/