۱۷:۳۸

۱۴۰۴/۰۵/۱۴

وزارت نیرو: ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر سال آینده به ۷هزار مگاوات می‌رسد

وزارت نیرو: ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر سال آینده به ۷هزار مگاوات می‌رسد
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر از رشد ۷ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال آینده خبر داد و گفت: این امر می‌تواند در کاهش ناترازی مثمر ثمر واقع شود.
کد خبر : ۱۸۹۲

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری مهر؛ محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در رابطه میزان انرژی تجدیدپذیر با اشاره به اینکه بیشترین میزان نیروگاه‌های تجدیدپذیر مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی است، گفت: میزان نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۲ هزار و ۵۰ مگاوات است که از این میزان هزار و ۳۰۰ مگاوات خورشیدی، ۴۰۰ مگاوات بادی، ۳۰۰ مگاوات برقابی و مابقی آن سایر انرژی‌های تجدیدپذیر است.

طرزطلب در رابطه با وضعیت پرداخت تسهیلات برای توسعه ظرفیت تجدیدپذیرها، خاطرنشان کرد: وضعیت دریافت تسهیلات نسبت به قبل کمی بهبود پیدا کرده است و ما مجوزی را از شورای اقتصاد دریافت کردیم و رهبر معظم انقلاب اذن داده‌اند که صندوق توسعه ملی امکان سرمایه‌گذاری داشته باشد، امیدواریم بتوانیم با سرعت منابع قابل توجهی را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بانک مرکزی دریافت کنیم.

به گفته این مقام مسئول امیدواریم تا پایان شهریور به علاوه ظرفیت فعلی بیش از سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در مدار تولید باشد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر خاطر نشان کرد: تا پایان دولت چهاردهم ۳۰ هزار مگاوات برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هدف‌گذاری انجام شده و با چشم‌انداز ۱۴۰۷ به نظر می‌رسد که به این هدف دست پیدا کنیم، زیرا تجهیزات آن وجود دارد و درصورتی‌که منابع آن وجود داشته باشد مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: میزان انرژی که تحویل گرفتیم هزار و ۲۱۲ مگاوات بود که سال آینده به بیش از ۷ هزار مگاوات می‌رسانیم، اما اینکه به چه میزان به رفع ناترازی کمک می‌کند و میزان مصرف برق در سال آینده به چه میزان می‌رسد مساله دیگری است، اما قطعاً تا پیک سال آینده ۵ تا ۶ هزار مگاوات به انرژی‌های تجدیدپذیر افزوده می‌شود و می‌تواند در کاهش ناترازی مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha