به گزارش هابصنعت؛ آبفای تهران با صدور اطلاعیهای اعلام کرد؛ شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه این استان برای نخستینبار در دوره آماری درازمدت، پنجمین خشکسالی پیاپی را تجربه میکند و میزان بارشها در سال آبی جاری حدود ۵۰ درصد در مقایسه با میانگین بلندمدت کاهش یافته است، اعلام کرد: این شرکت با وجود کم بارشی و محدودیتهای آبی ناشی از خشکسالیهای بیسابقه، تلاش میکند با مدیریت فشار شبکه و توزیع عادلانه آب و همراهی شهروندان در صرفه جویی ۲۰ درصدی، از اعمال قطعی آب پیشگیری کند.
براساس اعلام شرکت آبفای استان تهران، هیچگونه برنامه نوبتبندی آب در دستورکار این شرکت قرار ندارد و نوسانهای احتمالی در فشار شبکه ناشی از افزایش دما و رشد مقطعی پیک مصرف در برخی ساعتهای گرم روز است.
این شرکت با اشاره به استقرار هوای گرم و تداوم رشد دما در روزهای آینده، ضمن درخواست دوباره از شهروندان برای همراهی در صرفهجویی دستکم ۲۰ درصدی مصرف آب، نصب مخزن و تعبیه پمپ پس از آن را راهکار مؤثری برای پیشگیری از نوسانهای فشار شبکه بهویژه در طبقات بالای مجتمعهای مسکونی اعلام کرد.
روز گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی با تماسهای مردمی از قطعی و افت فشار شدید آب در برخی از مناطق آن هم بدون هیچ اطلاع قبلی گلایهمند بودند، اما آبفای تهران قطعی آب را بهطورکلی رد کرد و افت فشار را مربوط به روزهای اخیر ندانست.
انتهای پیام/