به گزارش هابصنعت به نقل از خانه ملت؛ موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران در حوزه نفت و انرژی، گفت: دشمنی ایالات متحده نسبت به مردم ایران امری تاریخی است و بر این اساس مشاهده میشود که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون شاهد اعمال تحریمهای اقتصادی هستیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی واشنگتن طی این سالها تلاش کرده در تمام عرصهها محدودیتها و تحریمهایی را علیه کشورمان عملیاتی کند لذا تحریمهای اخیر آن صرفا حالت تشریفاتی داشته و اثری ندارد.
وی ادامه داد: در واقع اعمال تحریمهای نفتی جدید که از سوی کاخ سفید اعلام شده همانند شانتاژهای رسانهای ترامپ در مورد جنگ تحمیلی ۱۲ روزه است؛ طرح این موضوع صرفا رسانهای بوده و مصرف داخلی برای مدیریت افکار عمومی آمریکا دارد.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس دوازدهم تصریح کرد: آمریکاییها احساس میکنند با افزایش سطح تحریمها و محدودیتها به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکتهای بین المللی، میتوانند فروش نفت ایران و درآمدزایی کشورمان را تحت تاثیر قرار دهند، اما این سیاست شکست خورده است.
احمدی در این راستا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران راههای خنثی سازی تحریمها و دور زدن آنها را به خوبی میداند و اگر یک مسیر بسته شود، مسیرهای زیادی برای پیشبرد امور وجود دارد.
انتهای پیام/