۰۰:۲۷

۱۴۰۴/۰۴/۱۰

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی پتروپارس آغاز شد

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی پتروپارس آغاز شد
مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: آغاز عملیات اجرایی نخستین نیروگاه خورشیدی(سردار شهید حسین همدانی) در ساوه جلوه‌ای از سیاست‌های کلان وزارت نفت در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور است.
کد خبر : ۱۵۳۱

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از پتروپارس؛ حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل گروه پتروپارس امروز(دوشنبه، ۹ تیر) در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین نیروگاه خورشیدی(سردار شهید حسین همدانی) در ساوه با قدردانی ویژه از حمایت‌ها و راهبری‌های هوشمندانه وزیر نفت، بیان کرد: اجرای این طرح نماد تحقق سیاست‌های کلان وزارت نفت در زمینه تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در این پروژه تصریح کرد: مدل سرمایه‌گذاری این طرح، با اتکای حداقلی به منابع داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی، الگویی نوین برای اجرای پروژه‌های ملی در حوزه انرژی پاک به شمار می‌آید.

مدیرعامل گروه پتروپارس از برنامه‌ریزی برای اجرای ۲ پروژه مهم دیگر خبر داد و گفت: احداث نیروگاه خورشیدی یزد با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات و نیروگاه خورشیدی بزرگ اراک با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در دستور کار قرار دارد. این مسیر با عزم راسخ، حمایت وزارت نفت و تلاش کم‌نظیر سرمایه انسانی شرکت پتروپارس تداوم می‌یابد.

عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، نیز در این آیین با تأکید بر اهمیت ورود پتروپارس به عرصه انرژی‌های نو اظهار کرد: پتروپارس که پیش از این توانمندی‌های خود را در توسعه پارس جنوبی به اثبات رسانده است، اکنون با ورود به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی، گامی مهم در مسیر توسعه پایدار و خودکفایی ملی برداشته است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha