۱۷:۰۰

۱۴۰۴/۰۳/۲۲

وزیر نفت از اجرای سامانه‌های هوشمند سوخت پس از رفع موانع خبر داد

وزیر نفت از اجرای سامانه‌های هوشمند سوخت پس از رفع موانع خبر داد
وزیر نفت از اجرای سامانه‌های هوشمند «سیپاد» و «سپند» پس از رفع مشکلات زیرساختی خبر داد و گفت: ساختار این سامانه‌ها در حال اصلاح است و پس از تصویب نهایی در دولت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۷۹

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از شانا؛ محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین وضعیت سامانه‌های هوشمند «سیپاد» و «سپند» تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مقرر بود از ابتدای سال این سامانه‌ها اجرایی شوند، اما برخی مشکلات زیرساختی از سوی وزارت راه و شهرسازی مانع اجرای کامل آن شده است.

وی افزود: با این حال، پس از رفع این موانع، اجرای کامل طرح در قالب هوشمندسازی فرآیند تأمین سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساختار سازمانی این سامانه‌ها در حال بازنگری است و بخش‌هایی از دستگاه‌های حقوقی نظراتی درباره آن ارائه کرده‌اند که اصلاحات لازم بر همان اساس در حال انجام است. پس از نهایی‌شدن ساختار و تصویب آن در دولت، به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سامانه سیپاد و سپند چیست؟

سامانه سیپاد سوخت(سیستم پایش ناوگان حمل و نقل درون شهری) یک سامانه هوشمند است که برای مدیریت و پایش ناوگان‌های حمل و نقل درون شهری، به ویژه وسایل نقلیه دیزلی، استفاده می‌شود. 

این سامانه با نصب دستگاه‌های سیپاد بر روی خودروها، اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی، مسافت طی شده و مصرف سوخت را جمع‌آوری می‌کند و بر اساس این اطلاعات، سهمیه سوخت تخصیص می‌دهد. 

سامانه سپند نیز یک سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی است که به منظور نظارت بر شرکت‌های سرویس مدارس و ارائه سهمیه بنزین به رانندگان فعال در این حوزه ایجاد شده است. این سامانه توسط سازمان شهرداری‌ها و شهردار‌های کشور، با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، مدیریت می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha