دادههای ماهوارهای نشان میدهد که تنها کشتیهایی از تنگه هرمز عبور میکنند که مقصد ایران را دارند.
رئیس سازمان بازرسی از شناسایی تخلفات گسترده بهکارگیری مدیران چندشغله در بانکها، وزارت صمت و وزارت نفت خبر داد و گفت: افرادی را شناسایی کردیم که در ۱۰ شرکت عضو هیئت مدیره بودند؛ این افراد آدرس برخی از شرکتها را نمیدانستند!
رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه مشخص شد بیش از ۹۴ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است اظهار کرد: از مجموع این رقم، حدود ۲۸ میلیارد یورو مربوط به سه شرکت دولتی از جمله شرکت ملی نفت و شرکتهای پالایشی بوده است.
درحالیکه بسیاری از رسانههای غربی تلاش میکنند تنشهای اخیر منطقه را فقط از زاویه تهدیدی برای اقتصاد جهانی روایت کنند، بررسی دقیق گزارشهای تخصصی بینالمللی نشان میدهد واقعیت بسیار فراتر از این روایت است.
اعتراف به بی اثر بودن تحریمهای نفتی ایران در حالی بعد از امضای تفاهمنامه خاتمه جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی مقامهای آمریکایی مطرح شد که محسن پاکنژاد، وزیر نفت، پیشتر در واکنش به فرمان «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، با هدف بهصفررساندن صادرات نفت ایران، با قاطعیت اعلام کرد که سیاست فشار حداکثری آمریکا بر صادرات نفت ایران شکستخورده است و بهصفررساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران آرزویی است که هرگز به آن دست نخواهند یافت.
با امضای توافقنامه میان دولتین ایران و آمریکا و در سایه تدابیر و با افق راهگشای ترسیمی در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظهالله)، کشور وارد عصر تازهای از کار و تلاش و پیشرفت در عین مراقبت و هوشیاری از کید دشمنان خواهد شد. واقعیت این است که صنعت نفت کشور با اندیشه قائد شهید امت، اتکا به خود و تکیه بر فکر و بازوی ایرانی را یاد گرفت و آن را تمرین کرد و اکنون رهبری انقلاب که اشبهالناس، خُلقاَ و خَلقاَ به امام شهید هستند، همان اندیشه و باور را به ما تذکر دادند.
غول کشتیرانی فرانسوی CMA CGM هشدار داد اختلال در تنگه هرمز ۳۰۰ میلیون دلار به هزینههای نیمه اول سال اضافه کرده است.
مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر از بازگشایی فرودگاههای بوشهر و عسلویه خبر داد و اعلام کرد با تکمیل عملیات بازسازی و فراهم شدن شرایط عملیاتی، پروازها در این دو فرودگاه از هفته جاری از سر گرفته خواهد شد.
کمپرسورهای بخارات برگشتی بوتان و پروپان و تأسیسات آبشیرینکن بندر خدماتی و صادراتی سیراف پارس با هدف ارتقای قابلیتهای عملیاتی، افزایش بهرهوری صادراتی و پشتیبانی از فعالیتهای بندری به بهرهبرداری رسیدند.
پیرو انتشار گزارشی با عنوان «وزارت نفت و یک مأموریت نیمهتمام/ فلرها روشن ماندند، دستور رئیسجمهور خاموش شد؟» در خبرگزاری دانشجو در ۲۳ خرداد ۱۴۰۵، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ضمن استقبال از هرگونه نقد منصفانه و بدون اتهامزنیهای مغرضانه و نیز مطالبهگری مسئولانه در حوزه صیانت از منابع ملی و با لحاظ اینکه مسئولیت اجرای این طرح راهبردی به عهده این شرکت است، توضیحات زیر را بهمنظور روشنسازی افکار عمومی ارائه میکند.