غول کشتیرانی فرانسوی CMA CGM هشدار داد اختلال در تنگه هرمز ۳۰۰ میلیون دلار به هزینههای نیمه اول سال اضافه کرده است.
مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر از بازگشایی فرودگاههای بوشهر و عسلویه خبر داد و اعلام کرد با تکمیل عملیات بازسازی و فراهم شدن شرایط عملیاتی، پروازها در این دو فرودگاه از هفته جاری از سر گرفته خواهد شد.
کمپرسورهای بخارات برگشتی بوتان و پروپان و تأسیسات آبشیرینکن بندر خدماتی و صادراتی سیراف پارس با هدف ارتقای قابلیتهای عملیاتی، افزایش بهرهوری صادراتی و پشتیبانی از فعالیتهای بندری به بهرهبرداری رسیدند.
پیرو انتشار گزارشی با عنوان «وزارت نفت و یک مأموریت نیمهتمام/ فلرها روشن ماندند، دستور رئیسجمهور خاموش شد؟» در خبرگزاری دانشجو در ۲۳ خرداد ۱۴۰۵، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ضمن استقبال از هرگونه نقد منصفانه و بدون اتهامزنیهای مغرضانه و نیز مطالبهگری مسئولانه در حوزه صیانت از منابع ملی و با لحاظ اینکه مسئولیت اجرای این طرح راهبردی به عهده این شرکت است، توضیحات زیر را بهمنظور روشنسازی افکار عمومی ارائه میکند.
با اعلام کلیدخوردن طرح ضربتی افزایش تولید گاز از سوی وزیر نفت، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان جزئیات این طرح برای جبران بخشی از کاهش ظرفیت پالایشگاهی گاز پارس جنوبی گفت: پیش از زمستان امسال چاههای تکمیلی جدید میدانهای دی، توس و خارتنگ وارد شبکه سراسری گاز کشور خواهند شد.
مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با تشریح تازهترین وضعیت جمعآوری گازهای همراه نفت اعلام کرد: میزان جمعآوری گازهای مشعل از ابتدای استقرار دولت چهاردهم از حدود ۵ میلیون مترمکعب در روز به بیش از ۹ میلیون مترمکعب رسیده و پیشبینی میشود با اجرای طرحهای مصوب، این رقم تا پایان دولت به حدود ۳۵ میلیون مترمکعب در روز برسد.
وزیر نفت عراق صراحتاً اعلام کرده است که بازگشت صادرات نفت این کشور به مدار عادی، بدون بازگشایی کامل و استمرار تردد ایمن در تنگه هرمز امکانپذیر نیست.
تخصیص بنزین بر اساس پیمایش واقعی تاکسیها میتواند مصرف سوخت را هدفمند کند و عدالت یارانهای و نظارت بر ناوگان عمومی را افزایش دهد.
خبر امضای تفاهمنامه میان ایران و آمریکا و بازگشایی تنگه هرمز، خبر خوبی برای بازارهایی بود که در طول جنگ تحمیلی علیه ایران نگران کمبود عرضه بودند، اما خبر بد این است که ممکن است برای جایگزینی بشکههای از دست رفته، خیلی دیر شده باشد.
کارشناسان معتقدند که اکنون نیازمند افزایش عملکرد برای از ردهخارج کردن خودروهای فرسوده و تنوع بخشی به سبد سوخت هستیم چراکه افزایش تولید انرژی موضوع جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، ضمن اینکه در کنار آن باید به موضوع بهینهسازی مصرف نیز توجه شود، چراکه در شرایط فعلی چارهای جز کاهش مصرف سوخت، تنوع بخشی به سبد سوخت و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیست.