اولین کشتیهای ایرانی پس از لغو دستور محاصره دریایی توسط آمریکا در حال گذر از منطقه محاصره هستند.
رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان از ساخت ۶۱۹ قلم کالای جدید به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در این پالایشگاه خبر داد و گفت: استفاده از توان داخلی در ساخت این تجهیزات، حدود ۱.۴ همت صرفهجویی برای این شرکت به همراه داشته است.
این روزها اخبار خوبی از صنعت پتروشیمی کشور به گوش میرسد به طوریکه تاکنون حدود ۳۸ درصد از ظرفیتی که در نتیجه جنگ تحمیلی سوم از دست رفته یا تحتتأثیر قرار گرفته بود، به تولید بازگشته و در نتیجه، امروز بازار محصولات پلیمری و پلاستیکی به ثبات رسیده و حتی در برخی محصولات، تولید بیش از نیاز داخلی است.
مدیرعامل بورس انرژی گفت: از زمان آغاز عرضه اوراق گواهی صرفهجویی گاز در این بورس، ۱.۵ میلیارد متر مکعب در مصرف گاز صرفهجویی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بازگشت ۶ دستگاه حفاری غیرفعال به چرخه عملیات پس از انجام تعمیرات اساسی خبر داد و گفت: این اقدام در چارچوب برنامه تحول پنجمحوری شرکت برای احیای توان عملیاتی، ارتقای بهرهوری و نوسازی ناوگان حفاری انجام شده است.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه میادین مشترک نباید قربانی کمبود منابع مالی شود، گفت: اگر امروز برای توسعه میادین نفت و گاز و افزایش ظرفیت تولید سرمایهگذاری نکنیم، در سالهای آینده تأمین انرژی کشور با دشواریهای بیشتری مواجه خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق، تجهیزات جدید پنلهای خورشیدی تا آخر هفته وارد میشود و بخشی در هفته آینده وارد خواهد شد.
یک نفتکش با پرچم مالت، پس از اعلام توافق صلح ایران و آمریکا، از مسیر دریایی ایران در تنگه هرمز عبور کرد.
وزیر نیرو اطلاعرسانی و آموزش را از مهمترین ابزارهای اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: باید از همه ظرفیتهای رسانهای کشور برای ترویج مدیریت مصرف استفاده کرد.
رئیسجمهور گفت: در ماههای گذشته وزارتخانههای نفت، نیرو، کشور و صنعت با همکاری و تلاش مستمر توانستهاند با وجود ناترازیهای قابل توجه و آسیبهای ناشی از جنگ به بخشی از زیرساختهای انرژی، شرایط را مدیریت کنند.