مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برق تعدادی از ادارات و سازمانهای بدمصرف و پرمصرف را قطع کردیم.
مجری طرح نیروگاههای خورشیدی شمسآباد، با تشریح آخرین وضعیت پیشرفت این پروژهها اظهار کرد: «با توجه به ناترازی برق در سطح کشور و استان تهران، طرح احداث نیروگاههای خورشیدی برای بهرهگیری از پتانسیلهای موجود و کمک به مدیریت پیکسایی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا، با همکاری سازمانهای جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اراضی مناسبی در مجاورت شهرک صنعتی شمسآباد برای احداث دو نیروگاه خورشیدی تخصیص یافت.»
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با اشاره به پیشبینی افزایش شدید دمای هوا در هفته جاری، اعلام کرد رشد قابل توجه مصرف وسایل سرمایشی موجب افزایش مصرف برق در کشور شده و با تدوام روند موجود، نیاز مصرف برق در هفته جاری به ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.
آبفا استان بوشهر از قطعی یا افت فشار آب در شهر بوشهر در روز سهشنبه ۲۶ خرداد و به مدت حداقل ۱۲ ساعت خبر داد.
تعویض موتورهای فرسوده و پرمصرفِ حدود ۳ میلیون کولر آبی در پایتخت با نمونههای کممصرف، میتواند معادل ظرفیت تولید «نیروگاه اتمی بوشهر» (هزار مگاوات) در مصرف شبکه برق کشور صرفهجویی و ظرفیتسازی کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارندگیها در سال آبی جاری گفت: بررسیها نشان میدهد ۲۳ استان کشور با تنش آبی مواجهاند و در برخی کلانشهرها از جمله تهران ضرورت مدیریت مصرف و استفاده از تجهیزات کاهنده بیش از گذشته احساس میشود.
مدیر پروژه بازسازی شرکت فجر انرژی خلیج فارس از تحقق فاز نخست بازیابی مجتمع در کمتر از ۱۵ روز خبر داد و گفت: برنامه بازسازی و توسعه ظرفیتی معادل ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات در نیروگاههای ناحیه یک و دو، با هدف افزایش پایداری تأمین انرژی صنایع منطقه، در افق زمانی حدود ۲۲ ماهه در حال اجراست.
معاون فنی و مهندسی سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا)، از آغاز بهرهبرداری از نخستین نیروگاههای مگاواتی تجدیدپذیر در شرقیترین نقطه ایران خبر داد.
وزیر نیرو با اشاره به جایگاه ایران در شاخصهای کیفیت آب، گفت: بر اساس گزارشهای بینالمللی، ایران با امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ در قله کیفیت آب جهان قرار دارد؛ در حالی که میانگین جهانی ۷۴ است. وی همچنین از تدوین برنامههای جدید برای سازگاری با تغییرات اقلیمی، مدیریت مصرف و بهرهگیری از منابع آب ساحلی خبر داد.
وزیر نیرو گفت: همه تلاش ما متمرکز بر این است که جیره بندی آب رخ ندهد، چنانچه سال گذشته این کار انجام نشد و فقط فشار آب کاهش پیدا کرد؛ بنابراین فعلا جیرهبندی آب در دستور کار قرار ندارد.