وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژههای صنعت برق در استانهای سیستان و بلوچستان و اصفهان گفت: امسال ۸ هزار مگاوات نیروگاه؛ چه در بخش حرارتی و چه در بخش خورشیدی به ظرفیت نیروگاههای کشور اضافه شده است.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه به نظر میرسد تابستان بدون خاموشی را سپری خواهیم کرد اظهار کرد: یکسوم از کل کسری نیازمان را از طریق انرژی خورشیدی تامین کردیم.
معاون شرکت توانیر گفت: مانده مطالبات صنعت برق تا پایان دی به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.
بخشی، سخنگوی آبفای تهران گفت: ۲۰۰ میلیون لیتر در پنجشنبه و جمعه گذشته آب بیشتر مصرف کردیم.
از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ میلیمتر کاهش نشان میدهد.
خانوارها با نصب پنل خورشیدی روی پشتبام خانههای خود میتوانند هم بخشی از برق مصرفیشان را تأمین کنند و هم برق مازاد تولیدی را به شبکه سراسری بفروشند.
مدیرعامل تامین آبفای تهران با بیان اینکه مردم حدود ۱۲ درصد صرفهجویی داشتند که در دو سه هفته گذشته مصرف آب افزایش داشته است اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم.
ایران در طی روزهای اخیر، برای اولینبار به احداث نیروگاههای خورشیدی شناور با توان داخلی ورود کرده است.
معمولاً گفته میشود که هدررفت آب در شبکههای توزیع شهری و روستایی ایران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است؛ اما سخنگوی صنعت آب کشور تأکید دارد که این رقم، هدررفت واقعی (فیزیکی) نیست و هدررفت واقعی حدود ۱۵ درصد برآورد میشود.